piątek, 27 lutego 2015

Owsianka z jabłkami i śliwkami


 Owsianka od kilku lat jest moim najczęstszym wyborem śniadaniowym. Kiedyś nie mogłam się do niej przekonać a już na pewno nie do gotowanej na wodzie. Po kilku próbach nauczyłam się ją przygotowywać tak, że mi posmakowała. Zazwyczaj robiłam ją z mlekiem ale od dłuższego czasu nie pije mleka więc gotuje ją na wodzie.
 Kilka słów o tym dlaczego warto jeść owsiankę. 
-Pomaga obniżyć cholesterol
-Zawiera sporo błonnika
-Dostarcza organizmowi witamin z grupy B, żelaza, magnezu, fosforu, cynku, kwasu foliowego
-Wpływa korzystnie na cerę
-Wspomaga sprawność fizyczną i wytrzymałość

Jak widać jest sporo powodów dla których warto ją jeść. Najlepiej podawać ja z owocami, orzechami, siemieniem lnianym, dzięki czemu dostarczymy jeszcze więcej witamin. 

Przygotowanie: 4 łyżki płatków owsianych zalać 1 szklanką wody lub mleka i gotować ok 5 minut aż owsianka zgęstnieje. Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz