sobota, 28 października 2017

Ciasto marchewkowe



           Ciasto marchewkowe to jedno z moich ulubionych. Szybkie w przygotowaniu i bardzo smaczne. Mam kilka przepisów ale ostatnio spróbowałam nowego z bloga: ostra-na-słodko.pl i byłam zachwycona. Czekolada na wierzchu zamiast słynnego kremu z mascarpone to genialne połączenie! 

Składniki:
-2 szklanki startej marchewki
-1,5 szklanki mąki pszennej
-3 duże jajka
-1 szklanka oleju
-1 szklanka cukru (ja dałam 3/4)
-1 łyżeczka proszku do pieczenia
-1 łyżeczka sody oczyszczonej
-1 czubata łyżeczka cynamonu
-1 łyżka cukru waniliowego
- szczypta przyprawy do piernika i soli
- dodatkowo mleczna czekolada

Przygotowanie: Marchewkę zetrzeć na małych oczkach. Jajka ubić z cukrami około 3 minuty i następnie powoli wlewać olej. Dodać przesianą mąkę z proszkiem do pieczenia, sodą, cynamonem, przyprawą do piernika i solą. Cały czas miksując. Na koniec dodać marchewkę i wymieszać.
Wylać na blachę wyłożoną papierem do pieczenia i piec w piekarniku nagrzanym do 180 stopni przez 50-60 minut.
Po wystudzeniu polać rozpuszczoną czekoladą.
Smacznego!

żródło: http://ostra-na-slodko.pl/2015/05/20/ciasto-marchewkowe-najlepsze/








4 komentarze: