czwartek, 27 lipca 2017

Soczysty filet z indyka i młode ziemniaczki



   Filet z indyka to bardzo wartościowe mięso. Ma mało tłuszczu i dużo białka. Niestety przez niewielką ilość tłuszczu często jest suchy po przygotowaniu. Dlatego ja też często wolałam przygotować kurczaka. Jednak ostatnio zrobiłam indyka w taki sposób, że był soczysty i pyszny.
Mięso warto wcześniej zamarynować w przyprawach i zostwić w lodówce na kilka godzin. 

 Składniki:
- filet z indyka
- 1/2 łyżeczki curry
- 1/2 łyżeczki kurkumy
- 1/4 łyżeczki papryki ostrej
- łyżeczka papryki słodkiej
- 1/2 łyżeczki oliwy
- sól, pieprz

Przygotowanie: Filet pokroić na kawałki, polać oliwą, dodać przyprawy i wszystko dokładnie wymieszać. Odstawić do lodówki na kilka godzin. Na patelni rozgrzać niewielką ilość oliwy lub oleju kokosowego i smażyć mięso na dość wysokim ogniu przez kilka minut.
 Do mojego fileta podałam młode ziemniaki pieczone w piekarniku i sałatkę.
Smacznego!

1 komentarz: