poniedziałek, 3 sierpnia 2015

Szakszuka



























   Jajka to ostatnio moje ulubione śniadanie. Jem je w różnych postaciach w zależności od tego ile mam czasu. W weekend kiedy mam wolne lubię poświęcić kilka minut dłużej na przygotowanie czegoś innego. Zawsze lubiłam jajecznicę z pomidorami i cebulką wiec od razu wiedziałam, że szakszuka mi posmakuje. Moja wersja jest banalnie prosta.. Czy można zacząć lepiej dzień niż pysznym śniadaniem?

Składniki:
- 2 pomidory
- 1 łyżeczka masła
- 1/2 małej cebuli
- 1 ząbek czosnku
- 2 jajka
- sól, pieprz, suszona bazylia.

Przygotowanie: Pomidory sparzyć wrzątkiem i obrać ze skórki. Cebulę posiekać i wrzucić na rozgrzaną patelnię. Po chwili dodać czosnek przeciśnięty przez praskę i smażyć uważając żeby go nie przypalić. Następnie dodać pokrojone w kostkę pomidory i wszystko smażyć około 2-3 minuty. Wbić jajka, doprawić przyprawami i na mniejszym ogniu pod pokrywką zapiekać aż białko się zetnie. Podawać prosto z patelni.
Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz